czwartek, 28 lutego 2013

Mleko ryżowe.

Kupując produkty do rozpoczęcia diety zastanowiło mnie mleko sojowe. Jako że zazwyczaj co się samemu zrobi tym zdrowsze (i tańsze) zamiast kupować mleko sojowe w sklepie gdzie 1l. to koszt około 8-13zł myślałam o produkcji na własne potrzeby. Poszłam do sklepu i... nie było soi. Nie myślałam, że będzie z tym większy problem. Zaopatrzyłam się w jedną paczkę- tak na przyszłość. Kupiłam też by skosztować mleko sojowe niesłodzone w sklepie ze zdrową żywnością. 1l za 9zł.
Z soi jeszcze nie zrobiłam, natomiast wieczorem zrobiłam mleko ryżowe.

Przepis znaleziony na jakimś forum, nie zapisałam źródła:
MLEKO RYŻOWE

4 porcje gorącej/ ciepłej wody 
1 porcja ugotowanego ryżu (może być biały albo brązowy) 
ew. łyżeczka cukru waniliowego do smaku
PRZYGOTOWANIE:
Zmiksuj wszystko "na gładko" w blenderze (mikserze). Zlej wszystkie przygotowywane porcje do garnka i po 30 minutach, ostrożnie przelej do innego pojemnika (może być duży słoik), pozostawiając cały osad w pierwszym pojemniku.
WSKAZÓWKI I UWAGI:
Kiedy użyjesz zimnej wody zamiast gorącej i kiedy weźmiesz ryż z lodówki, zamiast świeżo ugotowanego, nie wyjdzie tak dobrze.
Najlepiej używać gorącej wody i gorącego ryżu (jeżeli masz zimny ryż, możesz wcześniej go odgrzać w wodzie). Gotując ryż do mleka ryżowego, dobrze jest go nawet co nieco rozgotować.

Ja całość przecedziłam przez gazę, osad dokładnie odsączyłam.
W smaku jak dla mnie bardzo podobne do mleka sojowego, chociaż chyba nieco bardziej neutralne.
Gdzieś spotkałam się z opinią, że takie mleko można podawać dzieciom zamiast bebiko itp.

Przechowywanie w lodówce do 2 dni.

zdjęcia z netu


Brak komentarzy: